شنبه 22 اردیبهشت 1403
این شلوار سنتی هندی است که با تونیک ارائه شده است و راحتی و زیبایی آن درخور توجه است.قبل از هر چیز باید الگو را دانلود کرده در پایین این بخش. و به مراکز کپی در شهر رفته و از آن پلات بگیرید با سایز تنظ

https://rozup.ir/view/2654664/Untitled-2.gif

تبلیغات
پنل کاربری
سلامت
آموزش هنرهای تجسمی
کاردستی
دانلود کتاب
مدل مانتو 2019 مدل لباس مدل لباس مجلسی مدل لباس زنانه
عضویت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
خبرنامه
خبرنامه
با عضویت در خبرنـــــــــامه می توانید آخرین مطالب سایت را در ایمیل خود دریافت کنید .
تبادل لینک هوشمند
تبادل لینک هوشمند : برای تبادل لینک ابتدا مارا با عنوان مدل مانتو لباس مجلسی لباس عروس وآدرس http://modrooz.rozblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

عنوان :
آدرس :
کد : کد امنیتیبارگزاری مجدد

تونیک وشلوار هندی

  • تعداد بازدید : 649
  • این شلوار سنتی هندی است که با تونیک ارائه شده است و راحتی و زیبایی آن درخور توجه است.قبل از هر چیز باید الگو را دانلود کرده در پایین این بخش. و به مراکز کپی در شهر رفته و از آن پلات بگیرید با سایز تنظیم شده در این الگو سپس مراحل زیر را انجام داده . وسایل مورد نیاز: پارچه وال هندی : ۲/۵ متر – کش یک سانتی به مقدار لازم -اطو جهت اطو کاری – توجه : دوستان عزیز می توانند از ما بقی پارچه شلواری برای دوخت شالی زیبا استفاده کنند.

    tonik-artakava11

    بخشهای مختلف الگو :
    ۱۴- الگوی شلوار ×2     15- الگوی مستطیل باالی شلوار ×1

    1585641d

    مراحل دوخت شلوار:
    پارچه را از طول روی هم دوال کنید و الگو را روی اریب پارچه پهن کرده و با اضافه درز ۳/۵ سانت برش بزنید و سپس برش را اتوی خشک زده و دوباره الگو را روی برش پهن کرده و برش را اصالح کنید. پس از انجام مرحله اتوی خشک کار به واسطه اریب بودن شلوار، حال درزهای داخل پا را میدوزیم و به دنبال آن فاق جلو و پشت را به یکدیگر متصل می کنیم.

    16987521d

    درزها را اتوی خشک می کنیم. در هنگام کار با اریب پارچه توجه داشته باشید فقط از اتوی خشک استفاده کنید زیرا اتوی بخار باعث کش آمدن و خراب شدن کار خواهد شد. مستطیل قسمت باالیی شلوار را آماده کنید و قسمت باالی آن کمر  را به صورت لیفه برای عبور بند آماده نمایید، حال مستطیل آماده شده را به خود شلوار متصل کنید و فقط توجه داشته باشید که تنها درز این مستطیل روی فاق جلو منطبق خواهد شددر قسمت خط مرکزی جلو حال یک کش ظریف به اندازه دور کمر خودتان منهای ۱۰ سانتیمتر برش کنید و دو سر آن را نوار اریب تهیه شده از جنس پارچه را که عرض تمام شده آن ۱ cm میباشد، بدوزید و به وسیله سنجاق از داخل لیفه کمر شلوار رد نمایید.
    در پایان شلوار را پرو کرده و پایین آن را تو گذاشته و به فاصله ۱/۵ cm از لبه چرخ کاری کنید و برای کیپ شدن پارچه شلوار به دور ساق پا به وسیله دکمه فشاری عمل کیپ شدن را روی پارچه ها ثابت نمایید.

    16259874sd

    نوار اریب کمر شلوار:
    دو نوار اریب به طول ۵۰ cm و عرض cm 3 تهیه کنید. نوار را دوال کرده و بدوزید و برگردانید و اتو کرده و هر نوار را به یک سرکش کمر بدوزید و از داخل کمر عبور دهید.

    مستطیل باالی شلوار:
    مستطیلی به ابعاد ۲۳ cm در ۵۸ cm مطابق شکل تهیه کرده و این مستطیل را به قسمت باالی شلوار اضافه کنید. وسط جلو در این مستطیل دوالی باز میباشد و وسط پشت دوالی بسته میباشد. نقاط ۵ را در این مستطیل با شلوار منطبق کنید.

    توجه: قبل از برش پـــارچه شلوار وال هندی را حتما آبکشی نمایید.

    دریافت الگوی تونیک و شلوار:

     

    tonik-artakava11

     


    تونیک هندی: 
    این تونیک یکی از لباس های رسمی بانوان هندی است که در قسمت جلوی سینه تزیینات سنگدوزی و منجوق دوزی دارد و شما نیز می توانید جهت زیبا شدن کار خودتان بر روی لباس منجوق و یا سنگهای تزئینی زیبا بدوزید.

    sd5421544s

    بخشهای مختلف الگو :
    ۱- تکه جلو ×1   
    2- تکه پشت ×2   
    3- تکه آستین ×2 

    ssder414

    مراحل برش: 
    تکه های الگو را مطابق خطوط راهنمای برش روی پارچه ها قرار داده و با درنظر گرفتن اضافه درز ۱/۵ سانتیمتر برای کلیه درزها و ۳/۵ سانتیمتر برای پایین تونیک و لبه آستین پارچه را برش نمایید. شما هنرمندان عزیز توجه داشته باشید که شلوار این مدل از روی اریب پارچه بریده خواهد شد. 
    پس الزم به ذکر است که اضافه درزها را به ۳/۵ سانتیمتر برسانید و پس از برش تکه های شلوار، حتماً تکه های برش شده را اتوی خشک کنید و سپس الگو را مجدد روی آن قرار داده و رولت کنید. همان طور که روی شکل مشاهده می کنید آستین ها و روی تونیک نیز از تور ساده نسبتاً نرم برش میشود و توجه داشته باشید که خطوط روی الگو  به صورت عمودی مخصوص یک دوخت ۱ میلیمتری روی تور خواهد بود که در پایان نمایش برش های عمودی را روی تونیک جلوه گر خواهد ساخت و می توانید روی خطوط دوخته شده را نوار پولکی بدوزید. 
    def56425
    مراحل دوخت تونیک:
    درز وسط پشت کار را بدوزید و سپس اتو کنید و به دنبال آن درزهای پهلوی تونیک را بدوزید ، درزها را به دو طرف باز کرده و اتو کنید. دوختهای ۱ میلیمتری نیش چرخ روی تور را مطابق خطوط روی الگوهای جلو و پشت بزنید و سپس درزهای وسط پشت و درزهای پهلوی تور را بدوزید. 
    در مرحله بعدی تور را روی پارچه اصلی تونیک طوری منطبق کنید که حلقه ها و درزهای پهلو در ناحیه حلقه آستین و وسط پشت کار دقیقاً روی یکدیگر قرار بگیرند و سپس دور تا دور حلقه ها و منحنی یقه جلو و پشت را با نخ کوک به یکدیگر ثابت نمایید ، حال درز سرشانه ها را به یکدیگر بدوزید و اضافه درز آنها را به دو طرف اتو کنید. یقه را پس از آماده نمودن سجافها، سجاف دهید و با چند بخیه ظریف به پشت کار ثابت نمایید.

    در صورتی که کار تزئینی برای جلوی یقه کار درنظر گرفته اید در همین مرحله روی کار وصل نمایید و لبه آستین را تو گذاشته و چرخ کنید ۱/۵ سانتیمتر از لبه آستین . باالی آستین را در ناحیه تاج آستین خورد داده و سپس به حلقه های آستین لباس متصل کنید. اضافه درز ایجاد شده را به ۷ میلیمتر کاهش داده و سردوزی کنید. 

    در پایان تونیک را پرو نهایی کرده و قد آن را تو گذاشته و به فاصله ۱/۵ cm از لبه چرخ کنید. توجه داشته باشید آستری کار و تور روی آن هر کدام جداگانه چرخ خواهند شد. 

    توجه:قبل از برش پارچه آستر وال هندی را حتما آبکشی نمایید.

    نویسنده : مدروز تاریخ : چهارشنبه 17 اردیبهشت 1393 امتیاز :
    موضوعات :
    برچسب ها : آموزش دوخت مانتو و تونیک ,
    نظرات
  • در قمست نظرات مشکلات و پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در جریان بگزارید.

  • کد امنیتی رفرش

    ما را در گوگل محبوب کنيد